اخبار پزشكي اخبار پزشكي .

اخبار پزشكي

يو پي اس

يو پي اس

شركت بهين تجهيز ماهور (بهين يو پي اس) به شماره ثبت ۵۸۲۷۴۴ با بيش از 10 سال سابقه و فعاليت در زمينه هاي مختلف برق و الكتريك به همراه پرسنلي مجرب و كارآزموده توانسته در خدمت رساني و جلب رضايت مشتريان محترم توفيق حاصل نمايد.

عمده فعاليت هاي اين شركت در ارائه ي  انواع يو پي اس (UPS) ، باتري (با برندهاي مختلف)، امور پسيو و تابلو برق  به بخش هاي مختلف صنعتي  و خدماتي و  مشاوره فني رايگان ميباشد.

دستاوردهاي اين شركت همانا مشترياني هستند كه رضايت كامل را از خدمات ما داشته اند و اين را بزرگترين دستاورد خود ميدانيم و همه همت خود را در جهت رضايت و جلب نظر مشتريان متعددي از جمله بانك ها - صنايع پتروشيمي - بيمارستان ها و گروه هاي خودرو سازي و نيز ساير ادارات دولتي و فعالان در بخش خصوصي بكار گرفته ايم و خوشبختانه دراين راستا توفيقات خوبي حاصل گرديده است

ضمنا اين شركت در زمينه گارانتي و خدمات پس از فروش  از امكان و توانايي سرويس و تعميرات كاملا برخوردار ، با قرار دادن تلفن OnCall در هر زمان پاسخگوي مشتريان گرامي ميباشد.

جهت تماس با شركت بهين تجهيز ماهور (بهين يو پي اس ) از سايت ديدن فرماييد و براي دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد.

 

براي تماس با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اينستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 

يو پي اس چيست و چند نوع دارد؟ - What is UPS

يو پي اس چيست؟ / Uninterruptible Power Supply يا به عبارت مختصر يو پي اس (UPS) ، به معناي منبع تغذيه بدون وقفه است. UPS يك منبع تغذيه الكترونيكي است كه كارعمده آن ، تامين توان مورد نياز بار مصرفي بدون وقفه مي باشد.به عبارت ديگر UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژي ذخيره شده در باتري ، برق مورد نياز تجهيزات مصرف كننده را تامين مي نمايد. سيستم يو پي اس بين برق شهري و دستگاه مصرف كننده قرار ميگيرد كه اضافه بر تنظيم برق شبكه و تثبيت آن مانع از نفوذ نويز و اختلالات شبكه به تجهيزات حساس مصرف كننده مي شود .

 يو پي ااس

 

يو پي اس ها چند نوع اند:

دسته بندي يو پي اس ها غالباً در سه قسمت انجام مي شود.

يو پي اس آفلاين (OFF LINE)

اين دسته از UPS ها هنگام قطع برق و به عنوان منابع جايگزين فعال مي شوند.

 

يو پي اس آنلاين (ON LINE)

در شرايط طبيعي، تأمين خروجي در اين نوع UPS ها پس از تصحيح ورودي يعني پاك سازي ورودي از نويز و احياناً سطح ولتاژ وروديانجام مي پذيرد. تنها در مواقعي همچون بروز نقص فني ،OVER LOAD يا افزايش خارج از رنج دما، يو پي اس به مد BYPASS مي رود.

 

 

يو پي اس لاين اينتراكتيو (LINE INTERACTIVE)

در شرايط عادي اين UPS ها ورودي از طريق BYPASS به ترانسفورماتور منتقل مي شود در اين هنگام TRANSFORMATOR به عنوان شارژر عمل كرده و در نهايت از همين طريق خروجي AC تأمين مي شود .

رنج و توان دستگاه ها

UPS  ها داراي توان هاي مختلفي مي باشند كه نسبت به ميزان توان بار مصرفي , محاسبه و طراحي مي گردد كه معمولا توان اين دستگاه با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده مي شود. كه شكل هاي متداول بازار به اين صورت 600VA، 1KVA، 1.5KVA، 2KVA، 6KVA، 10KVA، 15KVA، 20KVA مي باشد .

 

 

انواع يو پي اس UPS
مولد برق بدون وقفه (UPS) به صورتهاي تك فاز و سه فاز با برند هاي معتبر اروپايي ، آمريكايي و آسيايي را دارا مي باشد.

باتري يو پي اس
باتري يو پي اس نيكل-كادميوم از برندهاي معتبر باتري يو پي اس مي باشد. (انواع باتري اروپايي، كره اي، ژاپني، چيني، تايواني، ويتنام، ايراني)

استابلايزر
به دلايل مختلف، ولتاژ توزيع انرژي ثابت باقي نمي‌ماند و نوسانات قابل‌توجهي را در مقدار اسمي نشان مي‌دهد

اصول كار يك UPS
اصول كار يك UPS در ساده ترين ساختار خود به اين شكل  است كه بار در حالت معمول از ورودي AC تغذيه مي كند و همزمان با يكسوسازي ورودي AC توسط شارژر و تبديل آن به جريان DC باتري را شارژ مي كند. بلافاصله در صورت اينكه ورودي AC قطع  شودو يا نا مناسب تشخيص داده شود، INVENTER  با تبديل ولتاژ DC باتري به برق AC ولتاژ بار را بدون وقفه در كار تامين مي كند. در حال حاضر طبق استاندارد UPS ها داراي تكنولوژي  همچون Passive Standby،Line Interactive، Double Conversion  مي باشند.
 
استابلايزر يا تثبيت كننده ي ولتاژ چيست؟

تثبيت كننده ولتاژ يا استابلايزر دستگاهي الكترونيكي همانگونه كه از اسمش معلوم است تضمين كننده يك جريان بدون نوسان است كه اين موضوع و استفاده از ترانس استابلايزر باعث مي شود تا وسيله برقي بواسطه نواسانات جريان الكترونيكي آسيبي نبيند.

كاربردهاي استابلايزر ولتاژ به نياز هر خانه‌اي بدل شده است. هم‌اكنون انواع متفاوتي از استابلايرهاي ولتاژ براي كاربردها و با كارايي‌هاي متفاوت موجود است. پيشرفت‌هاي اخير تكنولوژي مانند چيپ‌هاي ميكروپروسسور و تجهيزات الكترونيك قدرت سبب شده تا نگاه ما به ولتاژ استابلايزر تغيير كند. اكنون اين دستگاه‌ها تمام اتوماتيك، هوشمند و به همراه بسياري كارايي ديگر هستند. همچنين واكنش فوق‌العاده سريعي به نوسانات ولتاژ نشان مي‌دهند و به كاربر خود اين قابليت را مي‌دهند تا ولتاژ مورد نياز خود را از راه دور تنظيم كنند.

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه به خاطر نوسانات برق شهري دستگاه هاي برقي شما آسيب ديده و يا سوخته باشد.

و اگر تا به حال هيچ كدام از لوازم برقي شما نسوخته است ، انسان خوش شانسي بوده ايد.

 

استابلايزر ولتاژ چيست؟ چرا به آن نياز داريم؟
استابلايزر ولتاژ يك دستگاه الكتريكي است كه صرف نظر از هر تغيير يا نوساني در ورودي يك ولتاژ ثابت را در پايانه‌هاي خروجي خود به بار مي‌رساند.

هدف اصلي استابلايزر ولتاژ حفاظت از تجهيزات الكتريكي يا الكترونيكي مانند تهويه مطبوع، يخچال، تلويزيون و... در مقابل خسارت احتمالي از نوسانات ولتاژ مي‌باشد.

خدمات پس از فروش
خدمات پشتيباني 24 ساعته شركت بهين تجهيز ماهور

 
 
مشاوره رايگان
شما در هر زمان از شبانه روز كه نياز به مشاوره داريد ميتوانيد با ما تماس بگيريد

 
 
تامين انواع يو پي اس
ارائه دهنده انواع يو پي اس ، برق اضطراري، باتري، استابلايزر و….

 
 
خدمات يو پي اس
امكان ارائه خدمات به كليه يو پي اس هاي موجود از انواع برند را دارد.

 
 
محصولات برق اضطراري
داراي سبد كامل محصولات برق اضطراري( يوپي اس و … )مي باشد.

 
جهت تماس با شركت بهين تجهيز ماهور (بهين يو پي اس ) از سايت ديدن فرماييد و براي دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد.

 

براي تماس با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اينستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 


برچسب: يو پي اس، خريد يو پي اس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۳:۱۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

توليد انبوه آي سي هاي اخذ نوار قلب ، نوار مغز و نوار عصب و عضله در ايران

توسط استاد بسيجي اردبيلي تحقق يافت؛

توليد انبوه آي سي هاي اخذ نوار قلب ، نوار مغز و نوار عصب و عضله در ايران

 


نوار عصب و عضله كودكان تهران

استاد دانشگاه علوم پزشكي ايران مدار مجتمعي طراحي كرده است كه مي تواند نوار قلب، نوار مغز و نوار عصب و عضله را براي پيش بيني و تشخيص بسياري از بيماري ها و درمان آن ها ثبت كند.

 


به گزارش خبرگزاري علم و فناوري از اردبيل؛ دكتر بابك رضايي افشار مخترع بسيجي، مدير و از محققين مركز پژوهش هاي صنعتي سازگار با بيان اينكه ثبت سيگنال هاي نوارقلب، نوار مغز و نوار عصب و عضله يكي از راه هاي مطالعات و معاينات باليني براي كشف بيماري ها و نارسايي هاي اندام هاي مربوطه است گفت: پژوهشگران مركز پژوهش هاي صنعتي سازگار توانستند يك مدار مجتمع و يكپارچه را براي ثبت اين سيگنال ها طراحي كنند.

 

 

 

 


استاد دانشگاه علوم پزشكي ايران عنوان كرد: اين دستگاه مي تواند سيگنالهاي حياتي از جمله الكتروانسفالوگرافي، الكترومايوگرافي و الكتروكارديوگرافي را كه در تشخيص بيماري هاي بسياري از جمله بيماري هاي قلبي، مغزي و عضلاني و همچنين در پيش بيني مشكلاتي مانند سكته هاي قلبي و مغزي مفيد هستند با كيفيت و دقت بالايي ثبت و به خروجي ارسال كند.

 


دكتر بابك رضايي افشار با بيان اينكه موضوع مهم در ثبت سيگنال هاي حياتي كاهش آرتيفكت ها و نويزهاي سيگنال هم در مرحله ثبت و هم در مرحله پردازش است افزود: سعي شده در اين ابزار با استفاده از متدهاي سخت افزاري و نرم افزاري اين نويزها به حداقل برسد تا شاهد يك سيگنال با حداقل آرتيفكت باشيم.

 

 

 

 


وي افزود: به طور كلي سه مرحله مهم در اخذ سيگنال هاي حياتي وجود دارد كه مرحله اول پيش تقويت سيگنال، مرحله دوم فيلتر سيگنال در يك باند فركانسي مشخص و مرحله سوم تقويت سيگنال تا حد كفايت است كه اين ابزار مي تواند هر سه مرحله را انجام داده و سيگنالي با نويز بسيار پايين را بر روي خروجي نشان دهد؛همچنين ميتوان با اتصال اين مجموعه به يك سيستم مبتني بر هوش مصنوعي بسياري از مشكلات و بيمارها را پيش بيني كرد تا طرح هاي نوآورانه ديگري از دل اين محصول پديد آيد.

 


رضايي افشار همچنين با برشمردن مزاياي اين طرح نسبت به تجهيزات مشابه گفت: نوآوري هايي در زمينه سيگنالي و ابزار دقيقي در اين ابزار اجرا شده كه حاصل كار و تلاش شش ساله يك تيم دانشگاهي است؛ از جمله اينكه در اين ابزار به جاي استفاده از زمين الكتريكي از ولتاژ مشترك استفاده شده و همچنين مقاومت ورودي اين آي سي تا دوگيگااهم بالا رفته است و با اجراي اين ابزار در ابعاد يك آي سي با سايز ميلي متري امكان استفاده آن در ابزارهاي پوشيدني و هولترهاي قلبي كوچك فراهم شده است. همچنين اين ابزار امكان شستشو با قوي ترين مواد ضدعفوني كننده و آب را داراست و در محيط هاي بيمارستاني مي توان آنرا با اتوكلاو ضدعفوني كرد. كاهش نشتي جريان با توجه به متريال خاص بدنه نيز از ويژگي هاي خاص آن است.

 

 

 

 


مدير مركز پژوهش هاي صنعتي سازگار با بيان اينكه تاكنون تعداد زيادي پايان نامه دانشگاهي، پروژه تحقيقاتي ، كتاب و بيش از ده مقاله از دستاوردهاي علمي اين مدارمجتمع اجرا و منتشر شده است گفت: مجوزهاي تحقيق و توسعه اين محصول در سال گذشته اخذ شد و امسال توانستيم پس از عبور از فازهاي تحقيقاتي متعدد و انتشارنتايج بررسي هاي آزمايشگاههاي مورد تاييد در اين خصوص مجوز توليد انبوه اين محصول را اخذ كنيم و پروانه بهره برداري اين محصول طي 2 ماه گذشته و با تائيد و استعلام از سازمان هاي مختلف صادر گرديد. همچنين گواهي ثبت اختراع اين محصول نيز پس از داوري علمي صادر گرديده است.

 


لمينت سراميكي دندان

 


اين محقق در ادامه با اشاره به اين موضوع كه امروز با اتمام فاز تحقيقاتي اين پروژه وارد فاز فروش محصول شده ايم افزود: برگزاري كارگاه ها و دوره هاي آموزشي متعدد براي كاربري اين محصول در دانشگاهها و مراكز علمي و همچنين مشاركت با توليدكنندگان تجهيزات الكتروفيزيولوژي را در دستور كار داريم و با همكاري فروشگاه هاي مختلف در سطح كشور چه به صورت سنتي و به چه به صورت الكترونيك اقدام به فروش اين محصول كرده ايم كه علاقه مندان مي توانند از فروشگاه هاي اينترنتي يا وبسايت مجموعه به آدرس www.sglab.ir اقدام به خريد اين چيپست هاي ثبت سيگنال حياتي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۰:۵۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

افسردگي درمان مي‌شود؟

افسردگي درمان مي‌شود؟

 


تحريك الكتريكي مغز

محققان موفق شدند با ابداع يك نوع دستگاه تحريك الكتريكي مغز، افسردگي شديد را درمان كنند.

به گزارش سرويس سلامت افق تهران، درمان افراد مبتلا به افسردگي شديد اغلب اوقات بسيار دشوار است و معمولا براي اين نوع افسردگي درمان دارويي تاثير اندكي دارد. اكنون محققان دانشگاه كاليفرنيا با اعلام نتايج يك مطالعه جديد معتقدند نوع جديدي درمان براي بيماران مبتلا به افسردگي شديد ابداع كردند.

 


اين محققان با اصلاح و تعديل مداري در مغز بيماران مبتلا به افسردگي شديد رويكرد دقيق‌تري را براي درمان اين بيماران ابداع كردند. در اين درمان از تحريك عميق مغزي كه در كارآزمايي هاي قبلي موفقيت محدودي داشته است، استفاده مي شود.

 


چالش هاي استفاده از اين تحريكات عميق اين است كه درواقع اين تحريكات الكتريكي تنها يك نقطه از مغز را شامل مي‌شود. اين در حالي است كه در افراد مختلف افسردگي نواحي مختلفي از مغز را درگير مي كند.

 


در اين مطالعه محققان رويكردي ابداع كردند كه مي تواند علائم افسردگي را تقريبا بالافاصله بهبود ببخشد اين در حالي است كه ساير روش‌هاي تحريكي نيازمند چهار تا هشت هفته زمان براي بهبود علائم است.

 


دستگاه تحريك الكتريكي مغز كه اين محققان ابداع كردند تهاجمي بوده و نيازمند كاشت الكترودهايي در مغز است. اين الكترودهايي در نواحي از مغز كاشت مي شود كه اين محققان نشانگر زيستي افسردگي را در يك بيمار كشف كردند.

 


يكي از الكترودهاي كاشته شده دائما نواحي از مغز كه مسئول افسردگي هستند را كنترل كرده و الكترود دُز يك ميلي آمپر الكتريسته براي شش ثانيه ارسال مي كند كه اين جريان باعث مي شود فعاليت نرون ها تغيير كند.

 


با اين حال محققان اظهار داشتند كه براي تاييد نتايج اين مطالعه به تحقيقات بيشتري نياز است.

 


افسردگي يك حالت خلقي شامل بي‌حوصلگي و گريز از فعاليت يا بي‌ علاقگي و بي‌ ميلي است و مي‌ تواند بر افكار، رفتار، احساسات و خوشي و تندرستي يك فرد تأثير بگذارد.

 


افراد افسرده هم مي‌توانند احساس ناراحتي، اضطراب، پوچي، نااميدي، درماندگي، بي‌ارزشي، شرمساري يا بي‌قراري داشته باشند. ممكن است آن‌ها اشتياق خود در انجام فعاليت‌هايي كه زماني برايشان لذت‌ بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بي‌ ميل و كم‌ اشتها شوند، تمركز خود را از دست بدهند، در به‌خاطر سپردن جزئيات و تصميم‌گيري دچار مشكل شوند، در روابط خود به مشكل، برخورد كنند و به خودكشي فكر كرده، قصد آن را داشته باشند و حتي خودكشي كنند.

پركردن دندان

اختلال افسردگي، ممكن است كه باعث بي‌خوابي، خواب زياد، احساس خستگي و كوفتگي، مشكلات گوارشي، يا كاهش انرژي بدن شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۰:۵۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

افسردگي درمان مي‌شود؟

افسردگي درمان مي‌شود؟

 


تحريك الكتريكي مغز

محققان موفق شدند با ابداع يك نوع دستگاه تحريك الكتريكي مغز، افسردگي شديد را درمان كنند.

به گزارش سرويس سلامت افق تهران، درمان افراد مبتلا به افسردگي شديد اغلب اوقات بسيار دشوار است و معمولا براي اين نوع افسردگي درمان دارويي تاثير اندكي دارد. اكنون محققان دانشگاه كاليفرنيا با اعلام نتايج يك مطالعه جديد معتقدند نوع جديدي درمان براي بيماران مبتلا به افسردگي شديد ابداع كردند.

 


اين محققان با اصلاح و تعديل مداري در مغز بيماران مبتلا به افسردگي شديد رويكرد دقيق‌تري را براي درمان اين بيماران ابداع كردند. در اين درمان از تحريك عميق مغزي كه در كارآزمايي هاي قبلي موفقيت محدودي داشته است، استفاده مي شود.

 


چالش هاي استفاده از اين تحريكات عميق اين است كه درواقع اين تحريكات الكتريكي تنها يك نقطه از مغز را شامل مي‌شود. اين در حالي است كه در افراد مختلف افسردگي نواحي مختلفي از مغز را درگير مي كند.

 


در اين مطالعه محققان رويكردي ابداع كردند كه مي تواند علائم افسردگي را تقريبا بالافاصله بهبود ببخشد اين در حالي است كه ساير روش‌هاي تحريكي نيازمند چهار تا هشت هفته زمان براي بهبود علائم است.

 


دستگاه تحريك الكتريكي مغز كه اين محققان ابداع كردند تهاجمي بوده و نيازمند كاشت الكترودهايي در مغز است. اين الكترودهايي در نواحي از مغز كاشت مي شود كه اين محققان نشانگر زيستي افسردگي را در يك بيمار كشف كردند.

 


يكي از الكترودهاي كاشته شده دائما نواحي از مغز كه مسئول افسردگي هستند را كنترل كرده و الكترود دُز يك ميلي آمپر الكتريسته براي شش ثانيه ارسال مي كند كه اين جريان باعث مي شود فعاليت نرون ها تغيير كند.

 


با اين حال محققان اظهار داشتند كه براي تاييد نتايج اين مطالعه به تحقيقات بيشتري نياز است.

 


افسردگي يك حالت خلقي شامل بي‌حوصلگي و گريز از فعاليت يا بي‌ علاقگي و بي‌ ميلي است و مي‌ تواند بر افكار، رفتار، احساسات و خوشي و تندرستي يك فرد تأثير بگذارد.

 


افراد افسرده هم مي‌توانند احساس ناراحتي، اضطراب، پوچي، نااميدي، درماندگي، بي‌ارزشي، شرمساري يا بي‌قراري داشته باشند. ممكن است آن‌ها اشتياق خود در انجام فعاليت‌هايي كه زماني برايشان لذت‌ بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بي‌ ميل و كم‌ اشتها شوند، تمركز خود را از دست بدهند، در به‌خاطر سپردن جزئيات و تصميم‌گيري دچار مشكل شوند، در روابط خود به مشكل، برخورد كنند و به خودكشي فكر كرده، قصد آن را داشته باشند و حتي خودكشي كنند.

پركردن دندان

اختلال افسردگي، ممكن است كه باعث بي‌خوابي، خواب زياد، احساس خستگي و كوفتگي، مشكلات گوارشي، يا كاهش انرژي بدن شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۰:۵۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

دغدغه‌هاي بزرگ بيماران اوتيسم؛ از ناشناخته ماندن بيماري تا عدم حمايت دارويي و كمبود مراكز نگهداري

دغدغه‌هاي بزرگ بيماران اوتيسم؛ از ناشناخته ماندن بيماري تا عدم حمايت دارويي و كمبود مراكز نگهداري

 


نوار مغز كودكان در تهران

به گزارش پايگاه خبري، تحليلي ميرملاس به نقل از خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، اوتيسم بيماري است كه تعريف دقيقي از آن وجود ندارد و بسياري از خانواده‌ها از وجود اين اختلال و عارضه بي اطلاع هستند، اما اوتيسم يكي از بيماري‌هاي اختلال رشدي است كه در دوران قبل از سه سالگي بروز پيدا مي‌كند. از […]

 


به گزارش پايگاه خبري، تحليلي ميرملاس به نقل از خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، اوتيسم بيماري است كه تعريف دقيقي از آن وجود ندارد و بسياري از خانواده‌ها از وجود اين اختلال و عارضه بي اطلاع هستند، اما اوتيسم يكي از بيماري‌هاي اختلال رشدي است كه در دوران قبل از سه سالگي بروز پيدا مي‌كند.

 


از علائم اين بيماري مي‌توان به عدم برقراري ارتباط چشمي، ناتواني كلامي، بي‌توجهي به احساس درد، عدم ارتباط با ديگران و تداخل در روابط اجتماعي اشاره كرد.

 


با وجود شرايط سختي كه بيماران اوتيسم و خانواده‌هاي اين افراد با آن مواجه هستند، اما در استان لرستان برخي دستگاه‌هاي متولي اقدامي در خصوص اطلاع رساني و يا فراهم كردن زير ساخت‌هاي لازم براي كاهش اين بيماران انجام نداده است.

 


كمبود مراكز اوتيسم، عدم اگاهي خانواده‌ها نسبت به اين بيماري و عدم حمايت‌هاي درماني در استان بخشي از چالش‌هاي اين بيماري است كه مي‌توان مطرح كرد، به نظر مي‌رسد نهادهاي متولي مي‌بايست در اين زمينه ورود كرده و مانع تبعات ناشي از گسترش اين اختلال شوند.

 


با هانيه بيات مدير مركز اوتيسم يكتا و مديرعامل انجمن صداي اوتيسم لرستان در خصوص اين اختلال و مشكلات پيش روي خانواده‌ها گفت‌و گويي ترتيب داده‌ايم كه در ادامه مي‌خوانيد.

 


اوتيسم شامل چند طيف است؟

 


اوتيسم شامل سه طيف خفيف، متوسط و شديد است كه طيف خفيف علاوه بر اينكه گفتار دارند آموزش پذير هستند و مي‌توانند كارهاي خود را انجام دهند، طيف متوسط اگر آموزش ببينند مي‌توانند پيشرفت كنند و كارهاي خود را تا حدودي انجام دهند، اما طيف شديد حتي نمي‌توانند مهارت‌هاي خودياري را نيز انجام دهند، اين طيف احتياج به مركز نگهداري دارند كه متاسفانه در استان چنين مركزي وجود ندارد.

 


در لرستان چند مركز اوتيسم فعاليت مي‌كند؟

 


در استان دو مركز اوتيسم مشغول فعاليت هستند؛ مركز يكتا در خرم‌آباد كه سال ۹۴ شروع به كار كرده و مركز حكمت بروجرد كه فروردين ۹۷ فعاليت خود را آغاز كرده است، در اين مراكز كودكاني كه مبتلا به اوتيسم هستند آموزش‌هاي لازم را مي‌بينند، متاسفانه با كمبود مراكز در استان مواجه هستيم.

 


همچنين تنها پايگاه غربال‌گري اوتيسم نيز سال ۹۵ در مركز يكتا راه‌اندازي شد، البته اين پايگاه از فروردين سال جاري به صورت آنلاين به خانواده‌ها خدمات لازم را ارائه مي‌كند به اين صورت كه پاسخ سوالات را در منزل جواب داده و در صورت مثبت بودن براي تست‌هاي تخصصي و مداخله به مركز مراجعه مي‌كنند، سياست بهزيستي اين است كه بچه‌هاي اوتيسم بايد در خانواده آموزش ببينند و به آغوش خانواده بازگردند.

 


آيا آماري از مبتلايان به اوتيسم در دست است؟

 


در كل دنيا پيش‌بيني مي‌شود يك درصد از جمعيت هر جامعه مبتلا به اوتيسم باشند، يعني يك درصد از جمعيت لرستان به اوتيسم مبتلا هستند، البته و متاسفانه شاهد افزايش آمار اين اختلال در دنيا هستيم و اين موضوع تبعات زيادي براي جامعه دارد، پدر و مادر اين بيماران مشكل روحي و رواني پيدا مي‌كنند.

 


مهمترين چالش اختلال اوتيسم در لرستان از نگاه شما چيست؟

 


متاسفانه خانواده‌ها در مورد اين اختلال اطلاع چنداني ندارند يعني تا ۵ يا ۶ سالگي كه به مراكز سنجش مراجعه مي‌كنند متوجه مشكل يادگيري، ارتباطي و اجتماعي فرزندان نمي‌شوند.

 

 

 

 


 

 


در واقع زماني پي به مشكل مي‌برند كه سن مداخلات گذشته زيرا دو تا ۵ سالگي سن طلايي براي بيماران اوتيسم است، اين تاخير موجب پس رفت و عقب ماندگي كودكان مي‌شود.

 


كودكاني كه دچار اين اختلال هستند شايد در ابتدا به لحاظ هوشي مشكلي نداشته باشند اما به مرور زمان به سمت عقب ماندگي ذهني رفته، مشكلات جسمي و رفتاري بيشتر شده و حتي در مهارت‌هاي خودياري نيز با مشكل مواجه مي‌شوند.

 

 


خانواده‌هاي بيماران اوتيسم با چه مشكلاتي مواجه هستند؟

 


مشكل سرويس از مهمترين موضوعاتي است كه مي‌توان مطرح كرد زيرا در خرم‌آباد تنها يك مركز اوتيسم با سه سرويس وجود دارد كه جوابگوي جمعيت شهرستان نيست ، به عنوان نمونه برخي از بيماران در روستايي مانند شوراب هستند، مشكل ديگر تهيه و تامين دارو است كه قيمت بالايي دارند مشكل ديگر اين است كه اين بيماران نياز به انجام نوار مغز و اعصاب دارد كه نيازمند هزينه‌هاي گزاف است.

 


خوب است به اين نكته نيز اشاره كنم كه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي از وجود مركز من بي اطلاع بود و اين به عنوان يك ضعف محسوب مي‌شود.

 


مركز از خانواده‌ها هزينه‌اي بابت سرويس اياب و ذهاب دريافت مي‌كند؟

 


خير، زيرا هزينه درمان اين بيماران در حوزه روان پزشكي، توانبخشي براي خانواده‌ها ماهانه بين ۳ تا ۵ ميليون تومان است، بنابراين به دليل حمايت از خانواده‌ها هزينه‌اي بابت سرويس دريافت نمي‌كنيم.

 


ارگان‌هايي مانند بهزيستي و علوم پزشكي آيا حمايتي از بيماران انجام مي‌دهند؟

 


متاسفانه خير، تاكنون هيچ‌گونه حمايتي نداشته‌اند؛ قرار بود يارانه‌اي به بچه‌هاي اوتيسم پرداخت كند اما كاري انجام نداد، در صورتي كه از دانشگاه علوم پزشكي انتظار آگاه‌سازي را داريم و براي تحقق آن شهرداري را مجاب كند براي كارهاي فرهنگي، همچنين مشكلات دندان‌پزشكي بيماران اوتيسم و يا نوار مغز و اعصاب آنها را رايگان انجام دهد. من به دانشگاه علوم پزشكي پيشنهاد ساخت يك مركز نگهداري براي بيماران اوتيسم و همچنين سه ساختمان براي سه طيف مختلف را ارائه كردم اما موافقت نكردند.

 


سخن آخر..

 


در خصوص درمان بيماران اوتيسم سه ارگان بهزيستي، دانشگاه علوم پزشكي و آموزش و پرورش استثنايي بايد با هم همكاري داشته باشند تا مشكلات اين بيماران و خانواده‌هاي آنها به حداقل برسد زيرا تا زماني كه اين دستگاه‌ها مقابل هم باشند مشكلات بچه‌هاي اوتيسم همچنان ادامه دارد.

لمينت ايمكس

 


مهمترين كاري كه بايد مورد توجه قراربگيرد آگاه سازي و اطلاع رساني اقشار مختلف جامعه در مورد اوتيسم است تا همه افراد اين اختلال را بشناسند و جلوي افزايش آمار بيماران گرفته شود، دانشگاه علوم پزشكي بايد پاي كار بيايد و در اين زمينه بهزيستي را رقيب خود نبيند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۸:۰۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

يو پي اس

بهين يو پي اس
 

شركت بهين تجهيز ماهور (بهين يو پي اس) به شماره ثبت ۵۸۲۷۴۴ با بيش از 10 سال سابقه و فعاليت در زمينه هاي مختلف برق و الكتريك به همراه پرسنلي مجرب و كارآزموده توانسته در خدمت رساني و جلب رضايت مشتريان محترم توفيق حاصل نمايد.

عمده فعاليت هاي اين شركت در ارائه ي  انواع يو پي اس (UPS) ، باتري (با برندهاي مختلف)، امور پسيو و تابلو برق  به بخش هاي مختلف صنعتي  و خدماتي و  مشاوره فني رايگان ميباشد.

دستاوردهاي اين شركت همانا مشترياني هستند كه رضايت كامل را از خدمات ما داشته اند و اين را بزرگترين دستاورد خود ميدانيم و همه همت خود را در جهت رضايت و جلب نظر مشتريان متعددي از جمله بانك ها - صنايع پتروشيمي - بيمارستان ها و گروه هاي خودرو سازي و نيز ساير ادارات دولتي و فعالان در بخش خصوصي بكار گرفته ايم و خوشبختانه دراين راستا توفيقات خوبي حاصل گرديده است

ضمنا اين شركت در زمينه گارانتي و خدمات پس از فروش  از امكان و توانايي سرويس و تعميرات كاملا برخوردار ، با قرار دادن تلفن OnCall در هر زمان پاسخگوي مشتريان گرامي ميباشد.

جهت تماس با شركت بهين تجهيز ماهور (بهين يو پي اس ) از سايت ديدن فرماييد و براي دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد.

 

براي تماس با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اينستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 

يو پي اس چيست و چند نوع دارد؟ - What is UPS

يو پي اس چيست؟ / Uninterruptible Power Supply يا به عبارت مختصر يو پي اس (UPS) ، به معناي منبع تغذيه بدون وقفه است. UPS يك منبع تغذيه الكترونيكي است كه كارعمده آن ، تامين توان مورد نياز بار مصرفي بدون وقفه مي باشد.به عبارت ديگر UPS به عنوان منبع توان بدون وقفه با استفاده از انرژي ذخيره شده در باتري ، برق مورد نياز تجهيزات مصرف كننده را تامين مي نمايد. سيستم يو پي اس بين برق شهري و دستگاه مصرف كننده قرار ميگيرد كه اضافه بر تنظيم برق شبكه و تثبيت آن مانع از نفوذ نويز و اختلالات شبكه به تجهيزات حساس مصرف كننده مي شود .

 يو پي ااس

 

يو پي اس ها چند نوع اند:

دسته بندي يو پي اس ها غالباً در سه قسمت انجام مي شود.

يو پي اس آفلاين (OFF LINE)

اين دسته از UPS ها هنگام قطع برق و به عنوان منابع جايگزين فعال مي شوند.

 

يو پي اس آنلاين (ON LINE)

در شرايط طبيعي، تأمين خروجي در اين نوع UPS ها پس از تصحيح ورودي يعني پاك سازي ورودي از نويز و احياناً سطح ولتاژ وروديانجام مي پذيرد. تنها در مواقعي همچون بروز نقص فني ،OVER LOAD يا افزايش خارج از رنج دما، يو پي اس به مد BYPASS مي رود.

 

 

يو پي اس لاين اينتراكتيو (LINE INTERACTIVE)

در شرايط عادي اين UPS ها ورودي از طريق BYPASS به ترانسفورماتور منتقل مي شود در اين هنگام TRANSFORMATOR به عنوان شارژر عمل كرده و در نهايت از همين طريق خروجي AC تأمين مي شود .

رنج و توان دستگاه ها

UPS  ها داراي توان هاي مختلفي مي باشند كه نسبت به ميزان توان بار مصرفي , محاسبه و طراحي مي گردد كه معمولا توان اين دستگاه با واحد ولت آمپر (VA) نشان داده مي شود. كه شكل هاي متداول بازار به اين صورت 600VA، 1KVA، 1.5KVA، 2KVA، 6KVA، 10KVA، 15KVA، 20KVA مي باشد .

 

 

انواع يو پي اس UPS
مولد برق بدون وقفه (UPS) به صورتهاي تك فاز و سه فاز با برند هاي معتبر اروپايي ، آمريكايي و آسيايي را دارا مي باشد.

باتري يو پي اس
باتري يو پي اس نيكل-كادميوم از برندهاي معتبر باتري يو پي اس مي باشد. (انواع باتري اروپايي، كره اي، ژاپني، چيني، تايواني، ويتنام، ايراني)

استابلايزر
به دلايل مختلف، ولتاژ توزيع انرژي ثابت باقي نمي‌ماند و نوسانات قابل‌توجهي را در مقدار اسمي نشان مي‌دهد

اصول كار يك UPS
اصول كار يك UPS در ساده ترين ساختار خود به اين شكل  است كه بار در حالت معمول از ورودي AC تغذيه مي كند و همزمان با يكسوسازي ورودي AC توسط شارژر و تبديل آن به جريان DC باتري را شارژ مي كند. بلافاصله در صورت اينكه ورودي AC قطع  شودو يا نا مناسب تشخيص داده شود، INVENTER  با تبديل ولتاژ DC باتري به برق AC ولتاژ بار را بدون وقفه در كار تامين مي كند. در حال حاضر طبق استاندارد UPS ها داراي تكنولوژي  همچون Passive Standby،Line Interactive، Double Conversion  مي باشند.
 
استابلايزر يا تثبيت كننده ي ولتاژ چيست؟

تثبيت كننده ولتاژ يا استابلايزر دستگاهي الكترونيكي همانگونه كه از اسمش معلوم است تضمين كننده يك جريان بدون نوسان است كه اين موضوع و استفاده از ترانس استابلايزر باعث مي شود تا وسيله برقي بواسطه نواسانات جريان الكترونيكي آسيبي نبيند.

كاربردهاي استابلايزر ولتاژ به نياز هر خانه‌اي بدل شده است. هم‌اكنون انواع متفاوتي از استابلايرهاي ولتاژ براي كاربردها و با كارايي‌هاي متفاوت موجود است. پيشرفت‌هاي اخير تكنولوژي مانند چيپ‌هاي ميكروپروسسور و تجهيزات الكترونيك قدرت سبب شده تا نگاه ما به ولتاژ استابلايزر تغيير كند. اكنون اين دستگاه‌ها تمام اتوماتيك، هوشمند و به همراه بسياري كارايي ديگر هستند. همچنين واكنش فوق‌العاده سريعي به نوسانات ولتاژ نشان مي‌دهند و به كاربر خود اين قابليت را مي‌دهند تا ولتاژ مورد نياز خود را از راه دور تنظيم كنند.

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه به خاطر نوسانات برق شهري دستگاه هاي برقي شما آسيب ديده و يا سوخته باشد.

و اگر تا به حال هيچ كدام از لوازم برقي شما نسوخته است ، انسان خوش شانسي بوده ايد.

 

استابلايزر ولتاژ چيست؟ چرا به آن نياز داريم؟
استابلايزر ولتاژ يك دستگاه الكتريكي است كه صرف نظر از هر تغيير يا نوساني در ورودي يك ولتاژ ثابت را در پايانه‌هاي خروجي خود به بار مي‌رساند.

هدف اصلي استابلايزر ولتاژ حفاظت از تجهيزات الكتريكي يا الكترونيكي مانند تهويه مطبوع، يخچال، تلويزيون و... در مقابل خسارت احتمالي از نوسانات ولتاژ مي‌باشد.

خدمات پس از فروش
خدمات پشتيباني 24 ساعته شركت بهين تجهيز ماهور

 
 
مشاوره رايگان
شما در هر زمان از شبانه روز كه نياز به مشاوره داريد ميتوانيد با ما تماس بگيريد

 
 
تامين انواع يو پي اس
ارائه دهنده انواع يو پي اس ، برق اضطراري، باتري، استابلايزر و….

 
 
خدمات يو پي اس
امكان ارائه خدمات به كليه يو پي اس هاي موجود از انواع برند را دارد.

 
 
محصولات برق اضطراري
داراي سبد كامل محصولات برق اضطراري( يوپي اس و … )مي باشد.

 
جهت تماس با شركت بهين تجهيز ماهور (بهين يو پي اس ) از سايت ديدن فرماييد و براي دريافت مشاوره رايگان با ما تماس بگيريد.

 

براي تماس با ما ميتوانيد با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد.
همراه: 09197924474

همراه: 09359183349

اينستاگرام : behin_tajhiiz

تلگرام : behin_tajhiiz
 


برچسب: يو پي اس، خريد يو پي اس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۳:۱۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

بهبود علائم پساكرونا با فيزيوتراپي تنفسي

با انجام مستمر و دقيق تمرين‌هاي ورزشي، سطح عملكرد سيستم‌هاي بدني مبتلايان به كروناي شديد به شرايط قبل از بيماري بازمي‌گردد

 


كلينيك فيزيوتراپي

بهبود علائم پساكرونا با فيزيوتراپي تنفسي

جام جم

بيماران مبتلا به كوويد ۱۹ پس از بهبود، تا مدت‌ها با توجه به شدت درگيري و بيماري دچار عوارض پساكرونايي هستند و از ضعف عضلاني، خستگي، بدن‌درد، درگيري‌هاي ريوي متفاوت تا حتي عوارض مربوط به پوست‌ومو و مهم‌تر از همه علائم روحي و رواني رنج مي‌برند.

 

 

 

البته اين علائم در بيماراني كه در بخش‌هاي ويژه بستري بوده‌اند به مراتب شديدتر و در افرادي كه در آي‌سي‌يو بستري نشده‌اند تا حدودي كمتر است.

 


بااين‌حال به‌طور معمول، ضعف و بي‌حالي تا چند هفته پس از بهبود در بهبوديافتگان از بيماري كوويد ۱۹ ادامه پيدا مي‌كند و علائمي مانند سردرد و خستگي بيش از حد معمول مي‌تواند تا ماه‌ها بعد از بهبود ادامه داشته‌باشد.

 


بي‌شك، فعاليت‌هاي ورزشي در قالب تمرين‌هاي ورزشي و درمان‌هاي فيزيوتراپي اعم از فيزيوتراپي تنفسي و فيزيوتراپي سيستم‌هاي عصبي، عضلاني و اسكلتي مي‌تواند به ميزان خيلي زيادي در مقابله با عوارض پس از كرونا به بيماران كمك كند.

 


متاسفانه هنوز بسياري از مردم نمي‌دانند اين تمرين‌هاي فيزيوتراپي چه درمان‌هايي هستند و اهميت بهره‌گيري از آنها به‌ويژه پس از طي دوران نقاهت اوليه بعد از كرونا تا چه اندازه مهم است.

 


از اين رو با دكتر مجيد روانبخش، عضو هيات‌علمي دانشگاه علوم‌ پزشكي جندي‌شاپور اهواز، عضو هيأت‌مديره نظام‌پزشكي و رئيس انجمن فيزيوتراپي استان خوزستان درباره اين موضوع گفت‌وگو كرده‌ايم.

 


آيا ورزش‌كردن پس از طي دوران نقاهت كروناي شديد مي‌تواند با خطر شدت‌گرفتن دوباره اين بيماري ويروسي به‌ويژه از حيث عوارض عضلاني و ريوي همراه باشد؟

 


بيماراني كه از كروناي شديد نجات پيدا مي‌كنند، اغلب به‌شدت دچار عوارض جسمي و ريوي و همين‌طور روحي و رواني مي‌شوند كه اغلب اين عوارض متعدد و متنوع و قابل بهبود و درمان هستند. سندرم‌هاي پساكرونايي در سيستم‌هاي مختلف بدن اتفاق مي‌افتد. در چنين شرايطي معمولا درگير طيفي از علائم خواهيم بود كه مهم‌ترين آنها ضعف عمومي و كاهش عملكرد سيستم‌هاي حمايتي بدن شامل سيستم‌هاي قلبي - عروقي و ريوي است و لازم است با انجام تمرين‌ها و درمان‌هاي مختلف و برنامه‌ريزي برنامه‌هاي توانبخشي، سطح عملكرد اين سيستم‌ها را به‌ميزان قبل از ابتلا به كرونا بازگرداند. با وجود اين‌كه تمرين‌هاي توانبخشي و فيزيوتراپي بايد براي بيماران خيلي سريع شروع شود، ولي شرايط بيماري و سطح قدرت عضلاني و توانمندي ريوي در اين بيماران بسيار مهم است و در طراحي برنامه‌هاي درماني، بايد سعي كنيم اين برنامه‌ها فشار بيش از حد تحمل براي بيمار ايجاد نكند. از طرفي به‌طور كاملا پيش‌رونده و ملايم باعث افزايش سطح توانمندي‌هاي بيمار شده و پس از پيگيري و ممارست در زمان‌هاي مورد انتظار، بيمار را به سطح مطلوبي از كيفيت زندگي برسانيم.

 


چه موقع بهتر است تمرين‌هاي فيزيوتراپي شروع شود؟

 


چنانچه تمرين‌هاي درماني فيزيوتراپي هرچه زودتر شروع شود، مي‌تواند مانعي براي شكل‌گيري بسياري از عوارض پساكرونايي باشد. تمرين‌ها بايد به‌صورت آرام و منظم و پيش‌رونده باشد و به‌هيچ‌عنوان باعث خستگي مفرط و وارد آمدن فشار به بيمار نشود. همچنين در درمان بيمار بايد به موثر بودن سطح و شدت تمرين‌ها توجه شود و به‌هيچ‌عنوان وقت بيمار را با انجام تمرين‌هاي خيلي ساده و آسان و با شدت كم پر نكنيم و همواره مراقب باشيم سطحي از تمرين‌ها را به بيمار بدهيم كه براي وضعيت كنوني او مناسب‌ترين تمرين‌ها باشد. در بيماري كوويد ۱۹ چون دستگاه ريوي درگير است سرعت پيشرفت بيماري كاهش مي‌يابد، ولي ما بايد با برنامه‌ريزي منظم و دقيق به‌صورت پيش‌رونده و آرام و منطقي سطح عملكردي بيمار را در سيستم عضلاني و ريوي بهبود بخشيم. اگر تمرين‌هاي ورزشي و توانبخشي به بيمار تحت برنامه‌ريزي درست و تحت نظارت يك فيزيوتراپيست باشد بي‌شك فوايد زيادي متوجه بيمار خواهدبود.

 


با تداوم مشكلات عضلاني و ريوي در مبتلايان به كروناي شديد تا مدتي پس از بهبود چه نوع ورزش‌هايي و با چه شدتي به بيماران توصيه مي‌شود؟

 


برنامه‌ريزي براي درمان بيماران كرونا بستگي به شدت و نوع علائم‌شان دارد. وضعيت‌دادن به بدن و اصلاح ارگونومي و پاسچر بدني به بيماران، تمرين‌هاي دامنه‌اي براي مفاصل و تمرين‌هاي تقويتي و تحملي روي همه عضلات و تمرين‌هاي كششي موثر بر اندام‌ها و بافت‌هاي نرم بدن مي‌توانند در بدو شروع تمرين‌ها استفاده شوند و به‌مرور و به‌طور پيش‌رونده شدت تمرين‌ها و بار ورزشي را روي بيماران افزايش مي‌دهيم. فيزيوتراپي تنفسي پس از ارزيابي كامل بيمار و ثبت سطح عملكرد ريوي وي آغاز مي‌شود و با تمرين‌هاي فعال و كنترل و اصلاح الگوهاي تنفسي ادامه پيدا مي‌كند. در تمام مدت و حين تمرين هم وضعيت قلبي و ريوي بيمار تحت پايش قرار مي‌گيرد و به‌طور دقيق و پيشرونده به سطح تمرين‌ها افزوده مي‌شود. شيب افزايشي سطح تمرين‌ها بايد بسيار ملايم و با توجه به شرايط بيمار طرح‌ريزي شود. در نهايت و خوشبختانه پس از طي مدت زماني بين يك تا دو هفته و حداكثر يك‌ماه به‌خوبي مي‌توانيم ميزان پيشرفت بيمار را مشاهده كنيم.

 


آيا نوع تمرين‌هاي ورزشي و فيزيوتراپي براي بيماران مختلف متفاوت خواهد بود؟

 


در ارتباط با نوع تمرين‌ها براي بيماران مبتلا شده به كرونا، همان‌طور كه پيشتر هم اشاره شد مي‌توان به تمرين‌هاي تنفسي، قدرتي، تحملي، كششي، انعطاف‌پذيري، سرعتي و چالاكي و بسياري از تمرين‌هاي ديگر اشاره كرد. البته ضروري است بيماران طبق مشاوره و تحت نظارت يك نفر فيزيوتراپيست بوده و همواره توجه كنند با پيگيري و پيشرفت تمريني به نتايج عملكردي مطلوب و حل بسياري از مشكلات و سندرم‌هاي پساكرونايي خواهند رسيد.

 


آيا ورزشكاران حرفه‌اي پس از طي‌شدن دوران نقاهت اوليه مي‌توانند در تمرين‌هاي خود حاضر شوند؟

 


به‌طور قطع و يقين بسياري از ورزشكاران حرفه‌اي مي‌توانند به سطح مطلوبي از كيفيت زندگي برسند و به شرايط مطلوب قبل از ابتلا به كرونا بازگردند. در بدن ما توانايي بالايي در توسعه ساختار‌هاي فيزيكي و افزايش توانمندي‌هاي فيزيولوژيك بدني و خاصيت ذاتي براي رفع مشكلات ناشي از بيماري وجود دارد و در بسياري از موارد، افراد به‌خوبي به سطح توانايي‌هاي قبلي خود بازمي‌گردند و رمز اصلي اين موفقيت و بهبود تنها پيداكردن راه علمي و صحيح درماني و استفاده از علم و توانمندي رشته فيزيوتراپي و انجام دقيق مراحل درماني است. البته اين‌كه فرد انگيزه و پيگيري بالايي داشته‌باشد و تسليم‌ناپذير باشد و از شخصيتي قوي و موثر نيز برخوردار باشد نيز بسيار مهم است. داشتن روحيه بالا و خوب براي به بازگشتن به سطح عملكردي قبلي خود يا حتي بالاتر و بهتر از قبل بسيار مهم و ضروري است.

 


آيا مبتلايان به كروناي خفيف مي‌توانند پس از دوران نقاهت دو هفته‌اي به انجام هر نوع تمرين ورزشي اقدام كنند؟

 


در بيماراني كه به نوع خفيف كرونا مبتلا شده‌اند اگر درگيري ريوي نداشته‌باشند، مي‌توانند خيلي زود به سطوح تمريني قبلي بازگردند. بيماراني كه درگيري ريوي محدودي دارند نيز در برنامه‌اي پيشرونده و زودهنگام مي‌توانند به سطح عملكردي قبلي برگردند.

 


چه نوع تغذيه‌ يا مصرف كدام مكمل‌ها به اين دسته از افراد در حين ورزش توصيه مي‌شود؟

 


بيماران نبايد خود را پس از ترخيص از بيمارستان به انواع و اقسام مكمل‌هاي ويتاميني وابسته كنند؛ زيرا دچار عوارض مصرف بيش از اندازه مكمل‌ها خواهندشد. استفاده از مكمل‌ها بايد تحت نظر متخصص تغذيه باشد و براي افرادي كه تغذيه روزمره خوب و برنامه‌ريزي‌شده دارند و از انواع غذاها استفاده مي‌كنند، استفاده از مكمل‌ها چندان جايگاهي ندارد. در نهايت بهتر است تمام بيماران بهبوديافته از كرونا ضمن انجام آزمايش‌هاي دوره‌اي و بررسي وضعيت متابوليسم بدن خود، حتما تحت مشاوره و درمان يك متخصص تغذيه باشند.

 


تكنيك‌هاي آمادگي جسماني و كمكي براي بهبود توان

دكتر روانبخش درباره تكنيك‌هاي آمادگي جسماني و كمكي براي بهبود انرژي و توان عمومي از دست‌رفته بدن به بيماران بهبود يافته توصيه مي‌كند: «بيماران مبتلا به كوويد ۱۹ پس از ترخيص از بيمارستان نبايد وابسته به تخت و بستر شوند و بايد هر چه سريع‌تر و خيلي زود از دستگاه‌هاي اكسيژن‌ساز جدا شوند؛ زيرا تحميل اكسيژن بالاتر از سطح هواي جو به بيماران باعث تنبلي و ناكارآمدي سيستم تنفسي و ضعف عضلات تنفسي و تحليل‌رفتن توان تهويه‌اي در افراد مي‌شود. از نظر روحي و رواني نيز بايد طوري با بيماران رفتار شود كه خودشان را وابسته به تخت و بستر بيماري يا دستگاه اكسيژن‌ساز نبينند و با باور توانمندي‌هاي قابل دستيابي خود، هر چه سريع‌تر خود را از تخت و اكسيژن‌ساز‌ها جدا كنند.»

 


رئيس انجمن فيزيوتراپي استان خوزستان تصريح مي‌كند: «توجه كنيد بي‌حركتي به‌مدت يك روز كامل مي‌تواند تقريبا ۳درصد توان كلي عضلاني بدن را كاهش دهد و بي‌حركتي طولاني‌مدت به‌تحليل عضلاني منجر مي‌شود. بايد روزانه فعاليت‌هاي ورزشي و تمريني پايه را براي افزايش و ارتقاي سطح توان عضلاني بيمار در نظر گرفت. راه‌رفتن در وضعيت بدني كاملا صحيح و راست و صاف و با رعايت تكنيك‌هاي ارگونوميك و تلفيق آن با تنفس صحيح به‌ميزان زيادي به بهبود بيماران مبتلا به كرونا پس از ترخيص از بيمارستان كمك مي‌كند و سطح توانايي و عملكرد قلبي ، عروقي و ريوي بيمار را بهبود مي‌بخشد. ريه انسان‌ها به‌طور طبيعي براي دريافت اكسيژن ۲۱درصد هواي جو طراحي شده‌است و هرگونه اكسيژن اضافي كه به‌واسطه استفاده طولاني‌مدت و غيرضروري به ريه بيماران برسد باعث مي‌شود سيستم تنفسي و عملكرد تهويه‌اي ريه بيماران به‌شدت ضعيف شود.»

لمينت بدون تراش

وي مي‌افزايد:«از اين رو توصيه پزشكان همواره اين است فقط وقتي از حمايت‌هاي اكسيژني استفاده كنيم كه بدن بيمار قطعا به آن نياز دارد و هرگونه حمايت‌هاي بيشتر از لزوم، سيستم ريوي را نه‌تنها حمايت نمي‌كند بلكه در درازمدت آن را ضعيف و آسيب پذير مي‌كند.»


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۷:۴۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

افزايش مرگ‌ومير بيماران مغز و اعصاب در دوران كرونا

نتايج يك پژوهش نشان داد

افزايش مرگ‌ومير بيماران مغز و اعصاب در دوران كرونا

 


متخصص مغز و اعصاب

 


بررسي‌هاي يك مطالعه نشان داد كه در طول همه‌گيري، افرادي كه دچار سكته‌هاي مغزي جزئي و ساير بيماري‌هاي غيرتهديدكننده زندگي بودند، از مراقبت‌هاي بيمارستاني اجتناب كردند كه اين موضوع، منجر به نرخ بالاتر و قابل توجه مرگ‌ومير در شرايط بحراني شد. همچنين افزايش بروز سكته مغزي و خون‌ريزي داخل جمجمه‌اي در طول همه‌گيري نيز باعث افزايش قابل توجه مرگ و مير در بيمارستان شده است.

 


به گزارش ايسنا، همه‌گيري اخير كوويد-19 منجر به بسياري از موقعيت‌هاي غيرمنتظره و خسارات شديد مردم شده است. اين بيماري همه‌گير، روان جامعه را به شكلي پايدار دچار آسيب كرد. بررسي‌ها نشان داده كه كوويد-۱۹ باعث ايجاد عوارض زياد براي بيماران مغز و اعصاب مي‌شود.

 


همچنين ترس از اين بيماري و ترس فرد از ابتلا به كوويد-۱۹ در حين مراجعه به بيمارستان، منجر به اجتناب از مراجعه به بيمارستان شده است. اين موضوع باعث از دست دادن زمان ارزشمند درمان و بدتر شدن مشكلات و عوارض مي‌شود. طبق بررسي‌ها در دوران همه‌گيري تعداد مراجعه به بيمارستان به طور قابل توجهي كاهش يافته است.

 


بر همين اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي البرز با انجام يك مطالعه، تأثير همه‌گيري كوويد-19 بر «مرگ‌هاي درون بيمارستاني» ناشي از اختلالات عصبي و همچنين تأثير عفونت كوويد-۱۹ را بر تمام مرگ‌وميرهاي ناشي از علت خاص و يا سكته را بررسي كردند.

 


در اين مطالعه 1742 بيمار مورد بررسي قرارا گرفت كه 671 نفر از آن‌ها در طول همه‌گيري كوويد-19 مراجعه كرده بودند و 1071 نفر در دوران پيش از همه گيري به اورژانس مراجعه كرده بودند.

 


بررسي‌ها نشان داد كه مرگ‌ومير كلي در طول همه‌گيري به طور قابل توجهي بالاتر بود و ميزان مرگ و مير در مبتلايان به كوويد-۱۹ بيشتر اتفاق مي‌افتاد.

 


به گفته پژوهشگران اين تحقيق؛ در طول همه‌گيري، افرادي كه دچار سكته‌هاي مغزي جزئي و ساير بيماري‌هاي غيرتهديدكننده زندگي بودند، از مراقبت‌هاي بيمارستاني اجتناب كردند كه اين موضوع، منجر به نرخ بالاتر قابل توجه مرگ‌ومير در شرايط بحراني شد. همچنين افزايش بروز سكته مغزي و خون‌ريزي داخل جمجمه‌اي در طول همه‌گيري نيز باعث افزايش قابل توجه مرگ و مير در بيمارستان شده است.

 


نتايج اين پروژه تحقيقاتي با عنوان «مقايسه ميزان مراجعات و بستري بيماران مغز و اعصاب و فراواني پيامدهاي حاصل و ميزان مرگ‌ومير در دو دوره مشابه زماني پيش از كرونا و پس از كرونا مركز آموزشي درماني شهيد رجايي» در پايگاه نتايج پژوهش‌هاي سلامت كشور منتشر شده و ناهيد عباسي خوش سيرت، سحر محمد پورنامي، مصطفي قرباني، فاطمه رحيمي، نامي محمديان خونسار؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي البرز در انجام آن مشاركت داشتند.

 


ايمپلنت دندان فوري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۳:۱۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

كلينيك تخصصي توانبخشي خوب چه ويژگي‌هايي دارد؟

كلينيك تخصصي توانبخشي خوب چه ويژگي‌هايي دارد؟

كلينيك توانبخشي

 


نيني بان

ويژگي‌هاي يك كلينيك تخصصي توانبخشي خوب و باكيفيت چيست؟ چطور مي‌توانيم عزيزان خود را به اين مراكز درماني ببريم؟ در اين كلينيك‌ها براي بيمار ما، چه خدماتي انجام مي‌دهند؟ انواع روش‌هاي درمان در كلينيك تخصصي طب فيزيكي و توانبخشي چيست؟ در اين صفحه ني‌ني‌بان، تمام اين اطلاعات را براي‌تان گفته‌ايم.

 


مراكز توانبخشي چيست

در كلينيك تخصصي توانبخشي چه كار مي‌كنند؟

توانبخشي يكي از شاخه‌هاي علوم پزشكي است كه به كمك آن مي‌توان بيماري‌هاي حركتي و فيزيكي افراد را تا حدودي بهبود بخشيد. از طرفي برخي دردهاي عضلاني و اندامي نيز در كلينيك تخصصي توانبخشي قابل تسكين هستند.

به همين بهانه تصميم گرفتيم در اين صفحه ني‌ني‌بان درباره طب فيزيكي و توانبخشي با شما صحبت كنيم و كلينيك‌هاي تخصصي توانبخشي شهر را، نشان دهيم.

علم توانبخشي به اين منظور به كار گرفته مي‌شود كه مجموعه‌اي از خدمات درماني را به افراد ارائه كند تا بتوانند به حداكثر حركت و توانايي‌هاي خود برسند.

توانبخشي مي‌تواند به بازگشت، حفظ و پيشرفت عملكرد سيستم اسكلتي- عضلاني بيماران كمك كند و باعث بهبود عملكرد در سيستم قلبي عروقي، سيستم ادراري و سيستم تنفسي آن‌ها شود.

در ادامه مي‌خوانيد:

 


علم توانبخشي چيست؟

توانبخشي شاخه‌اي از علم پزشكي است كه به كمك آن انواع دردها و بيماري‌هاي مربوط به فيزيك بدن، تسكين و بهبود مي‌يابند. از طرفي برخي توانايي‌هاي حركتي بيمار نيز به او باز گردانده مي‌شود. براي اين منظور علم توانبخشي و طب فيزيكي گسترده شده و محققان با بررسي علمي، هر روز روش‌هاي جديدي براي درمان اين بيماري‌ها كشف كرده و به جامعه پزشكي ارائه مي‌دهند.

 


كلينيك تخصصي طب فيزيكي و توانبخشي

 


در كلينيك تخصصي توانبخشي به بيمار چه كمكي مي‌كنند؟

پزشكان و متخصصان طب فيزيكي و توانبخشي در مراكز درماني و كلينيك‌هاي تخصصي توانيبخشي، برنامه ريزي مي‌كنند تا با روش‌هاي علمي درد بيمار تسكين يابد؛ عضو از كارافتاده، دوباره به حركت دربيايد. همچنين بيمار اعتماد به نفس پيدا كند. به اين ترتيب سطح كيفي عملكرد زندگي فرد بهبود مي‌يابد. عملكرد عضلاني، مفصلي و روحي رواني او بهتر مي‌شود. همين‌ها معجزه بسيار بالايي در يك فرد از كارافتاده است كه طب فيزيكي و توانبخشي، باعث آن است.

 

 

 

برنامه‌هاي توانبخشي و طب فيزيكي چيست؟

حال سوال پيش مي‌آيد كه اگر ما عزيزي كه مشكل حركتي يا تكلم دارد را به نزد چنين متخصصي ببريم؛ دركلينيك تخصصي توانبخشي چه برنامه‌اي براي او دارند؟ به دنبال چه باشيم. در پاسخ بايد بگوييم، برنامه درماني هر كلينيكي با ديگري متفاوت است اما به طور كلي روش‌هاي كاردرماني تجويزي هم مي‌توانند در خانه انجام شوند؛ هم در خود كلينيك تخصصي توانبخشي.

 


چه متخصصاني در كلينيك تخصصي توانبخشي به ما كمك مي‌كنند؟

 


چه متخصصاني در كلينيك تخصصي توانبخشي به ما كمك مي‌كنند؟

در يك كلينيك تخصصي طب فيزيكي و توانبخشي معمولا گروهي از متخصصان با هم براي بيمار شما، برنامه درماني را تجويز و اجرا مي‌كنند؛ از جمله: فيزيوتراپيست، كاردرمان، گفتاردرمان، ارتوپد فني، روانشناس و مددكار و غيره.

 

 

 

كدام بيماري‌ها با توانبخشي بهبود مي‌يابند؟

اگر مي‌خواهيد براي درمان بيماري عزيز خود به اين كلينيك‌ها مراجعه كنيد؛ بهتر است نگاهي به فهرست بيماريهايي كه در اين مراكز قابل تسكين و بهبودي هستند؛ بياندازيد: از جمله:

 


بيماري‌هاي مغز و اعصاب: اثرات فيزيكي و حركتي ناشي از سكته مغزي، ام اس، آسيب نخاعي، پاركينسون، التهابات مغز و نخاع، گيلن باره، جراحي‌هاي مختلف مغز و نخاع و ديسك كمر و گردن و …

 


بيماري‌هاي ارتوپدي يا عضلاني – اسكلتي: تمامي مشكلات فيزيكي بعد از عمل جراحي زانو، شانه، لگن و پا يا قبل از جراحي. آرتروز، دردهاي مفصلي و عضلاني؛ همچنين توانبخشي‌هاي تخصصي مناسب براي كف لگن، مشكلات بي‌اختياري ادراري و مدفوع، دفع ناهماهنگ و يبوست. دردهاي كف لگن و مشكلات ديگر مرتبط با كف لگن

 


توانبخشي دستگاه قلبي و ريوي

توانبخشي به دنبال انواع سرطان

توانبخشي به كودكان

توانبخشي شناختي

توانبخشي به زنان

توانبخشي به سالمندان

فيزيوتراپي ورزشي

كاردرماني ذهني و مهارت‌هاي حافظه‌اي

برطرف كردن يا كاهش دادن مشكلات بلع

گفتاردرماني (كودكان و بزرگسالان)

يادگيري و تطابق اجتماعي و محيطي

كنترل درد

آناليز راه رفتن و ساختار بدني فرد (پوسچر بيمار)

تعداي كلينيك تخصصي توانبخشي در تهران بشناسيد

 


خدمات جانبي مراكز طب فيزيكي و توانبخشي چيست؟

در كلينيك تخصصي توانبخشي همچنين به بيمار و خانواده او كمك مي‌كنند بهترين تجهيزات كمكي را براي خود تهيه كند؛ از جمله:

 


تجويز وسايل كمكي توسط ارتوپد فني

تجويز دارويي و مديريت مشكلات ثانويه بيماري با مداخلات دارويي

مشاوره‌هاي تغذيه‌اي مناسب شرايط پس از آسيب و ناتواني جديد

 


 

كدام بيماري‌ها با توانبخشي بهبود مي‌يابند؟

 


كلينيك توانبخشي چيست؟

شاخه‌هاي مناسب براي طب فيزيكي و توانبخشي زياد است اما معمولا در يك كلينيك تخصصي توانبخشي، اكثر برنامه‌هاي درمان اجرا مي‌شود.

 


 

 


 

 


كلينيك توانبخشي چيست؟

 


چطور يك كلينيك تخصصي توانبخشي خوب پيدا كنيم؟

براي انتخاب يك كلينيك تخصصي توانبخشي، بايد ببينيد عزيز شما چه نيازي دارد؟ آيا مركز مورد نظر، خدمات مورد نظر شما را دارد؟ درباره كيفيت آن خدمات به خصوص تحقيق كنيد؛ همچنين بايد تجهيزات مورد نياز آن نوع به خصوص توانبخشي را بشناسيد و بررسي كنيد كه مركز توانبخشي مد نظر شما، آن تجهيزات و ملزومات فني را دارد؟ جديداند يا كارآمد؟ سپس براساس اين معيارها، اقدام به گرفتن وقت كنيد.

 


دفتر ازدواج غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۶:۴۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

افسردگي درمان مي‌شود؟

افسردگي درمان مي‌شود؟

 


تحريك الكتريكي مغز

 


محققان موفق شدند با ابداع يك نوع دستگاه تحريك الكتريكي مغز، افسردگي شديد را درمان كنند.

به گزارش سرويس سلامت افق تهران، درمان افراد مبتلا به افسردگي شديد اغلب اوقات بسيار دشوار است و معمولا براي اين نوع افسردگي درمان دارويي تاثير اندكي دارد. اكنون محققان دانشگاه كاليفرنيا با اعلام نتايج يك مطالعه جديد معتقدند نوع جديدي درمان براي بيماران مبتلا به افسردگي شديد ابداع كردند.

 


اين محققان با اصلاح و تعديل مداري در مغز بيماران مبتلا به افسردگي شديد رويكرد دقيق‌تري را براي درمان اين بيماران ابداع كردند. در اين درمان از تحريك عميق مغزي كه در كارآزمايي هاي قبلي موفقيت محدودي داشته است، استفاده مي شود.

 


چالش هاي استفاده از اين تحريكات عميق اين است كه درواقع اين تحريكات الكتريكي تنها يك نقطه از مغز را شامل مي‌شود. اين در حالي است كه در افراد مختلف افسردگي نواحي مختلفي از مغز را درگير مي كند.

 


در اين مطالعه محققان رويكردي ابداع كردند كه مي تواند علائم افسردگي را تقريبا بالافاصله بهبود ببخشد اين در حالي است كه ساير روش‌هاي تحريكي نيازمند چهار تا هشت هفته زمان براي بهبود علائم است.

 


دستگاه تحريك الكتريكي مغز كه اين محققان ابداع كردند تهاجمي بوده و نيازمند كاشت الكترودهايي در مغز است. اين الكترودهايي در نواحي از مغز كاشت مي شود كه اين محققان نشانگر زيستي افسردگي را در يك بيمار كشف كردند.

 


يكي از الكترودهاي كاشته شده دائما نواحي از مغز كه مسئول افسردگي هستند را كنترل كرده و الكترود دُز يك ميلي آمپر الكتريسته براي شش ثانيه ارسال مي كند كه اين جريان باعث مي شود فعاليت نرون ها تغيير كند.

 


با اين حال محققان اظهار داشتند كه براي تاييد نتايج اين مطالعه به تحقيقات بيشتري نياز است.

 


افسردگي يك حالت خلقي شامل بي‌حوصلگي و گريز از فعاليت يا بي‌ علاقگي و بي‌ ميلي است و مي‌ تواند بر افكار، رفتار، احساسات و خوشي و تندرستي يك فرد تأثير بگذارد.

 


افراد افسرده هم مي‌توانند احساس ناراحتي، اضطراب، پوچي، نااميدي، درماندگي، بي‌ارزشي، شرمساري يا بي‌قراري داشته باشند. ممكن است آن‌ها اشتياق خود در انجام فعاليت‌هايي كه زماني برايشان لذت‌ بخش بوده از دست بدهند، نسبت به غذا بي‌ ميل و كم‌ اشتها شوند، تمركز خود را از دست بدهند، در به‌خاطر سپردن جزئيات و تصميم‌گيري دچار مشكل شوند، در روابط خود به مشكل، برخورد كنند و به خودكشي فكر كرده، قصد آن را داشته باشند و حتي خودكشي كنند.

نايت گارد

اختلال افسردگي، ممكن است كه باعث بي‌خوابي، خواب زياد، احساس خستگي و كوفتگي، مشكلات گوارشي، يا كاهش انرژي بدن شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۴:۰۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)