اخبار پزشکی اخبار پزشکی .

اخبار پزشکی

معرفی کتاب راهنمای نوروفیدبک و نقشه برداری مغز

معرفی کتاب راهنمای نوروفیدبک و نقشه برداری مغز

فواید نوروفیدبک چیست

به گزارش میگنا کتاب راهنمای نوروفیدبک و نقشه برداری مغز توسط رابرت لانگو ، پزشک بالینی و رییس انجمن بین المللی تحقیقات نوروفیدبک نوشته شده است این کتاب توسط دکتر یاسین نجفی زادگان و خانم حمیده پناهی به فارسی برگردانده شده و در انتشارات پژوهشگران برتر چاپ شده است

این کتاب شامل ۵ فصل است که به سوالاتی از این دست پاسخ می‌دهد:
۱-الکتروانسفالوگرافی با نقشه برداری مغز qeeg چیست ؟

۲- برای یک ثبت خوب نقشه مغزی باید چه کرد ؟

۳-آماده سازی نوروفیدبک چیست ؟ قراردادهای لازم برای کار ، تعداد جلسات ، هزینه ها و ... چگونه محاسبه می‌شود ؟

۴- در فصل چهارم به ۳۰ سوال متداول در مورد نوروفیدبک و نقشه برداری مغز پاسخ داده میشود

۵-و در نهایت چگونه یک نوروفیدبک بهینه داشته باشیم ؟

 


در این کتاب سعی شده است به صورت خلاصه و کامل تمام آنچه شما در مورد نقشه برداری مغز و همچنین نوروفیدبک بدانید ، شرح داده شده است

پس از مسلط شدن به این کتاب آمادگی برای ورود به پروتکل های درمان و روش های بالینی در کمک درمان نوروفیدبک را خواهید داشت
آموزش نوروفیدبک راه حل علمی برای آسیب‌های سر، اثرات استرس در زندگی و شرایط مختلف، توسط تنظیم عملکرد موج مغزی است. الکتروانسفالوگرافی کمی (QEEG)، که به عنوان”نقشه برداری مغز” اطلاق میشود و همچنین آموزش نوروفیدبک قدمتی 50 ساله دارند.

با این حال آنها هنوز هم از بسیاری جهات حوزه‌های جدیدی به حساب می‌آیند. تعداد زیادی از مبتکرین و متخصصان از حوزه‌های مختلف گرد هم آمده اند تا با اشتراک تخصص خود به رشد هر دو حوزه کمک کنند . در نتیجه، QEEG و Neurofeedback از یک تاریخ متمایز و منحصر به فرد بهره مند اند. برای درک صحیح این رشته‌ها مطالعه چند نظریه مرتبط با آنها ضروری است؛ اینکه نوروفیدبک چه کاری برای مغز انجام میدهد، چگونه به اختلالات آن کمک می‌کند، و بهترین راه به کار گیری آن چیست .
هر نظریه طرفداران خودش را دارد. بنابراین، پزشکان از ادعای درمان اختلالات مغز توسط نوروفیدبک اجتناب میکنند و درمقابل پیشنهاداتی درباره چگونگی تعدیل علائم از طریق آموزش امواج مغزی ومراعات سبک زندگی(به عنوان مثال، رژیم غذایی، عادات خواب) ارائه می‌دهند. علاوه بر این، طول درمان (آموزش امواج مغزی) در میان مراجعان متفاوت است.

بنا به همین گزارش از میگنا نوروفیدبک مؤثر معمولا به طور متوسط 30-40 جلسه طول می‌کشد. بعضی از مراجعان در عرض 20 جلسه به نتیجه می‌رسند در حالی که دیگران ممکن است بیش از 60 جلسه برای درمان موثرلازم داشته باشند. هنگامی که مراجعان به اهداف خود برای بهبود علائم، کیفیت زندگی روزمره و غیره دست یابند، معمولا 5 تا 10 جلسه اضافی برای کمک به تثبیت مزایای آموزش نوروفیدبک برای آنها در نظر گرفته میشود.
نوروفیدبک مداخله ای است که به منظور بهبود، حل یا درمان اختلالات مغز و سیستم عصبی مرکزی مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از اختلالات و نشانه‌های رایج عبارتند از: اضطراب، افسردگی، نقص شناختی، بی خوابی، کمبود تمرکز و توجه، نقص‌های هیجانی، سردرد، درد مزمن و سایر مشکلات. نوروفیدبک تاریخچه ای 50 ساله دارد. و در ابتدا برای تشخیص تشنج، کمبود توجه و اعتیاد استفاده می‌شد. نوروفیدبک به طور کلی یک روش امن و بی خطر در نظر گرفته می‌شود و عوارض جانبی مضر ندارد.

لمینت بدون تراش

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۵:۳۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)