اخبار پزشکی اخبار پزشکی .

اخبار پزشکی

ارتباطات اجتماعی ضعیف، خطر افزایش حملات قلبی و سکته

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ محققان اطلاعات جدیدی را در مورد قربانیان سکته مغزی روشن کرده اند. طبق یک مطالعه منتشر شده، با عنوان "تنهایی و انزوای اجتماعی به عنوان عوامل خطرناک بیماری عروق کرونر قلب و سکته" ، تأثیر قابل توجهی از روابط اجتماعی بر سکته مغزی و سلامت قلبی عروقی وجود دارد.
کسانی که ارتباطات اجتماعی کمی دارند، در معرض خطرند
محققان گفته اند که بزرگسالانی که ارتباطات اجتماعی کمتری دارند در معرض خطر مرگ و میر زودرس هستند.

تأثیر روابط اجتماعی بر مرگ و میر قابل مقایسه با عوامل خطرناک تثبیت شده، از جمله فعالیت بدنی و چاقی است. با این حال، در مقایسه با درک ما از این عوامل خطرناک، ما در مورد پیامدهای تنهایی و انزوای اجتماعی برای علت شناسی بیماری بسیار کمتر می دانیم.

بیش از ۲۵ درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی وجود دارد.
مطالعات نشان داد که روابط اجتماعی ضعیف با افزایش ۲۹ درصدی خطر ابتلا به CHD و افزایش ۳۲ درصدی در خطر سکته مغزی مرتبط است.

محققان، ارتباطی بین روابط اجتماعی ضعیف و سایر عوامل خطرناک روانی اجتماعی شناخته شده مانند اضطراب و فشار شغلی پیدا کردند.

محققان پیشنهاد کرده اند که برای کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، باید تنهایی و انزوای اجتماعی را در نظر گرفت.

بیش از ۳۵۰۰۰ رکورد بررسی شد
محققان ۳۵۹۲۵ رکورد را برای این مطالعه بازیابی کردند. این مطالعه در مجموع ۴۶۲۸ بیماری قلبی و ۳۰۰۲ رویداد سکته مغزی را در یک دوره زمانی بین ۳ تا ۲۱ سال ثبت کرد.

اگرچه بروز حملات قلبی و سکته مغزی به دلیل انزوای اجتماعی افزایش یافته بود، تجزیه و تحلیل های زیرگروهی هیچ تفاوتی را بر اساس جنسیت مشخص نکرد.

با افزایش سن خطر انزوای اجتماعی افزایش می یابد
طبق بیانیه رسمی انجمن قلب آمریکا، در رابطه با یکی از مطالعات تحقیقاتی آن، "انزوای اجتماعی و تنهایی با افزایش ۳۰ درصدی خطر حمله قلبی یا سکته مغزی یا مرگ ناشی از هر یک مرتبط است."

خطر انزوای اجتماعی با افزایش سن به دلیل عوامل زندگی، مانند بیوه شدن و بازنشستگی، افزایش می‌یابد. تقریباً یک چهارم بزرگسالان ۶۵ ساله و بالاتر از نظر اجتماعی منزوی هستند و شیوع تنهایی حتی بیشتر است و تخمین‌ها بین ۲۲ تا ۴۷ درصد است. "

انزوای اجتماعی ممکن است در طول همه‌گیری کرونا افزایش یافته باشد
این مطالعه همچنین بر تأثیر قرنطینه ها، به ویژه در بین ۱۸ تا ۲۵ سال متمرکز شد.

قرنطینه سراسری برای کنترل شیوع ویروس کرونا در بسیاری کشورها اعمال شد. از مردم خواسته می شد در خانه بمانند و در برخی موارد افرادی که به مکان های مختلف مهاجرت کرده بودند نمی توانستند به محل اصلی خود برگردند و نمی توانستند در کنار خانواده خود باشند.

مطالب بیشتر : فیزیوتراپی سکته مغزی

همه این حوادث بر سلامت روان افراد تأثیر گذاشت.

علائم حمله قلبی و سکته مغزی را همه باید بدانند
درد یا ناراحتی قفسه سینه، احساس ضعف و سرگیجه، درد در هر دو بازو یا شانه، تنگی نفس از علائم شایعی هستند که در موارد حمله قلبی دیده می شوند.

علائم سکته مغزی بی حسی یا ضعف ناگهانی در صورت، بازو و پا است. این علائم در یک طرف بدن دیده می شود. یکی از بارزترین علائم سکته مغزی این است که فرد در بینایی یک یا هر دو چشم مشکل دارد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۰:۴۵ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)