اخبار پزشكي اخبار پزشكي .

اخبار پزشكي

معرفي مركز آرتي‌ ام‌اس

معرفي مركز آرتي‌ ام‌اس

درمان تمركز با نوروفيدبك

 


بزرگترين و به‌روزترين مركز RTMS ايران در حال حاضر قادر به ارائه خدماتي در حوزه تشخيص و درمان اختلالات روانپزشكي در زمينه‌هايي همچون اختلالات افسردگي، اختلالات اضطرابي، اختلالات خواب، سردرد ميگرني، سردرد تنشي، وزوز گوش، پاركينسون و... است. از جمله خدمات در حوزه روانپزشكي علاوه بر درمان مكمل دارويي استفاده از متدهاي RTMS و نوروفيدبك مي‌باشد.

به گزارش ايسنا به نقل از مركز جامع روانپزشكي دكتر فرامرز ذاكري، روش درماني RTMS يك روش درماني پرسرعت و غيرتهاجمي است كه طول مدت درمان دارويي را به طور چشمگيري كاهش مي‌دهد و همانند MRI كاملا" بي‌ضرر بوده و گزينه بسيار مناسبي براي خانم‌هاي باردار و شيرده كه دچار علائم افسردگي هستند، به‌شمار مي‌رود.

دكتر فرامرز ذاكري موسس اين مركز در باب خدماتي كه به مراجعين محترم ارائه مي‌شود اظهار نمودند: در گام نخست مبناي تشخيص بيماري يا اختلال مراجعه‌كننده علاوه بر شرح حال از نقشه مغزي qeeg و لورتا نيز استفاده مي‌كنيم تا با يك تشخيص جامع و درست مسير درمان را صحيح‌تر ترسيم نماييم.

معرفي مركز آرتي‌ ام‌اس

در گام بعدي در صورت لزوم به درمان بيمار با متد rtms، اين روش درماني كه بر خلاف دارو كل بدن را تحت تاثير قرار مي‌دهد، تنها به صورت مستقيم همان ناحيه درگير شده را تحت تاثير قرار خواهد داد و بر عكس داروها كه صرفا نقش كنترل‌كننده را دارند RTMS نقش درماني را خواهند داشت.

وي مي‌افزايد: البته روان درماني يا مشاوره با تغيير در بينش فرد و كمك به سازگاري فرد و چگونگي مديريت خود در شرايط و بحران‌ها، نقش به سزايي در روند درمان دارد.

‌علي ايحال RTMS با تغيير امواج مغز و تنظيم فعاليت نورون‌ها ، افزايش گردش خون و افزايش ترشح هورمون‌هاي ضدافسردگي، به فرد كمك كرده و باعث مي‌شود بيمار هرچه سريع‌تر به حال خوب دست يابد.

آرتي‌ ام‌اس از سال ۲۰۰۸ مورد تاييد براي درمان ميگرن و در سال ۲۰۱۱ براي درمان افسردگي مورد تاييد واقع شد و در حال حاضر اين روش درماني در حوزه اعصاب و روان و در درمان اختلالات اضطرابي، وسواس، افسردگي و ميگرن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در سال ۲۰۱۸ نيز FDA (سازمان غذا و داروي آمريكا) براي درمان وسواس اين روش درماني را مورد تاييد قرار داد. روش RTMS در حوزه نورولوژي و در درمان پاركينسون و آسيب‌هاي پس از سكته مغزي نيز بسيار موثر است.

معرفي مركز آرتي‌ ام‌اس

پس از جلسات درماني كه تعداد جلسات با توجه نوع بيماري متغير است، يك دوره درماني نگهدارنده يا يادآور پيش‌بيني مي‌شود كه در صورت گذراندن اين دوره به صورت كامل، نتايج حاصل از درمان پايدار خواهد بود.

دكتر ذاكري با تاكيد بر اينكه در اين مركز به مثلث دارو، روان درماني و RTMS تكيه مي‌شود، اظهار كرد: با توجه به شيوع ويروس كرونا و گستردگي اين بيماري كه آسيب‌هاي جدي به اعصاب و روان مردم وارد كرده لزوم بهره‌گيري از اين متد جهت تسريع در درمان بيش از پيش ضرورت مي‌يابد.

مركز جامع روانپزشكي دكتر فرامرز ذاكري در حال حاضر علاوه بر ارائه درمان‌هاي نوين rtms و نوروفيدبك و تشخيص بيماري با qeeg، خدمات روانشناسي متعددي از جمله مشاوره خانواده، مشاوره باليني، مشاوره فردي‌، مشاوره تحصيلي‌، مشاوره كودك، مشاوره نوجوان، مشاوره تلفني و انواع تست‌هاي روانسنجي صورت حضوري و تلفني به هموطنان محترم ارايه مي دهد.

دندانپزشكي در ايام كرونا

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۰:۳۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

سرطان بدخيمي كه با مصرف آنتي اكسيدان بدتر مي شود

سرطان بدخيمي كه با مصرف آنتي اكسيدان بدتر مي شود

نوار مغز براي تشخيص تومور

بر خلاف دانسته هاي گذشته در مورد آنتي اكسيدان ها، مطالعات جديدشان نشان مي‌دهد آنتي‌اكسيدان در توسعه تومور بدخيم نقش دارد


سرطان بدخيمي كه با مصرف آنتي اكسيدان بدتر مي شود

 


به گزارش يكتاپرس برخلاف تحقيقات قبلي، محققان دانشگاه گوتنبرگ در سوئد مي‌گويند: مطالعات جديدشان نشان مي‌دهد آنتي‌اكسيدان در توسعه تومور بدخيم نقش دارد.

 


تحقيق مذكور كه شاهدي جديد عليه مطالعات قبلي است، نشان مي‌دهد انواع آنتي‌اكسيدان مي‌تواند موجب رشد سرطان ريه و گسترش ملانوم بدخيم سرطان پوست شود.

 


بسياري از مردم بر اين باورند كه آنتي‌اكسيدان‌ها يك دسته از تركيبات راديكال‌هاي آزاد را كه به سلول‌ها آسيب مي‌زنند، خنثي مي‌كنند؛ درحالي‌كه نظر دانشمندان سوئدي خلاف آن است.

 

 

 


دكتر "كريستل لگال بنه روسو" از آكادمي Sahlgrenska كه تز دكتراي خود را دراين‌باره نوشته، مي‌گويد: روي اين تئوري كار كردم كه معتقد است آنتي‌اكسيدان با كاهش راديكال‌هاي آزاد و با تأثير روي ميتوكندري از سلول‌ها در برابر سرطان محافظت مي‌كنند اما نتايج به‌دست‌آمده اين موضوع را تائيد نكرد.

 


به گفته وي در موش‌هاي مبتلابه ملانوم بدخيم تومورهاي دريافت‌كننده آنتي‌اكسيدان رشد چشمگيري در مقايسه با موش‌هايي كه هيچ روش درماني دريافت نكردند، داشتند.

 


وي نتيجه مي‌گيرد كه مكمل‌هاي آنتي‌اكسيدان متاستاز را در ملانوم بدخيم افزايش مي‌دهد و بنابراين آنتي‌اكسيدان هدفمند مانع پيشرفت سرطان نمي‌شود.

دندانپزشكي ديجيتال

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۸:۱۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

سگ‌ها صداي انسان را متفاوت پردازش مي‌كنند

سگ‌ها صداي انسان را متفاوت پردازش مي‌كنند

تست نوار عصب و عضله

محققان صداهاي مختلف انسان و سگ را براي سگ‌ها پخش كردند و فعاليت مغز سگ‌ها را با استفاده از نوار مغزي غيرتهاجمي در حين اين عمل ثبت كردند و متوجه شدند كه سگ‌ها صداي انسان و سگ را متفاوت پردازش مي‌كنند.

به گزارش ايسنا و به نقل از تي‌ان، محققان دانشگاه "اوتووش لوراند"(ELTE) در بوداپست مجارستان، بينش جديدي در مورد پردازش عصبي اطلاعات شنوايي در سگ‌ها به دست آورده‌اند. آنها در مطالعه جديد خود كه در مجله Royal Society Open Science منتشر شده است، از يك الگوي غيرتهاجمي نوار مغزي براساس روش‌هاي انساني براي مطالعه نحوه پردازش سيگنال‌هاي شنيداري مختلف توسط سگ‌ها استفاده كردند و براي اولين بار تفاوت‌هايي را در پاسخ به صداهاي انسان و سگ در آنها مشاهده كردند.

ما انسان‌ها با شنيدن صداي دو گونه متفاوت و آشنا، معمولاً مي‌توانيم صداها را بر اساس گونه‌اي كه صدا از آن آمده است، تشخيص دهيم. اما آيا سگ‌ها نيز مي‌توانند اين كار را انجام دهند؟ محققان دپارتمان رفتارشناسي در دانشگاه "اوتووش لوراند" در مطالعه‌اي كه اخيرا منتشر شده است، متعهد به شناسايي فرآيندهاي مغزي مسئول تمايز گونه‌ها شدند.

"آنا بالينت" عضو گروه تحقيقاتي رفتارشناسي تطبيقي اين دانشگاه مي‌گويد: ما در حالي كه فعاليت مغزي سگ‌ها را با استفاده از نوار مغزي غيرتهاجمي ضبط مي‌كرديم، صداهاي مختلف انسان و سگ را براي آنها پخش ‌كرديم. روش مورد استفاده ما بر خلاف بسياري از روش‌هاي نوار مغزي كه در مطالعات حيواني استفاده مي‌شود، بر اساس روش‌هاي انساني و كاملاً بدون درد و غير تهاجمي است.

۱۷ خانواده از سگ‌ها در اين مطالعه شركت داده شدند، در حالي كه محققان الكترودهايي را روي نقاط خاصي روي سر آنها قرار دادند و صداهاي غيركلامي انسان و سگ را براي آنها پخش كردند.

آواهاي انساني از خنده كه رفتار و صداي مثبتي است تا خميازه و سرفه كه رفتاري خنثي محسوب مي‌شود، متغير بود. در حالي كه آواهاي سگ از پارس بازيگوشانه(مثبت) تا نفس نفس زدن و بو كردن(خنثي) متغير بود.

در نهايت تجزيه و تحليل سيگنال‌هاي ثبت شده نوار مغزي نشان داد كه مغز سگ‌ها، صداهاي اين دو گونه را به شكل متفاوت پردازش مي‌كند.

"هوبا الود" دانشجوي دكترا در دپارتمان اخلاق شناسي اين دانشگاه توضيح داد كه اين اولين بار است كه سگ‌ها به اين شكل بررسي مي‌شوند. علاوه بر اين، اين اثر تمايزي خيلي زود و در ۲۵۰ ميلي‌ثانيه رخ مي‌دهد، بنابراين پردازش عصبي صداهاي انسان و سگ يك چهارم ثانيه بعد از شروع انتشار صدا از شروع مي‌شود.

"مارتا گاچي" محقق اصلي اين گروه تحقيقاتي تاكيد كرد: يك يافته مهم ديگر، تفاوت بين پاسخ‌هاي مغز به صداهاي مثبت و خنثي بسته به گونه‌ي سگ‌ها است. بنابراين ما توانستيم به طور تجربي نشان دهيم كه مغز سگ‌ها به محتواي احساسي صداهايي كه مي‌شنوند نيز پاسخ مي‌دهد.

"آنا بالينت" نتيجه گرفت: نكته مهم و اصلي اين يافته‌ها اين است كه با استفاده از اين روش مي‌توانيم به جزئيات جديدي از عملكردهاي عصبي دوستان ديرينه چهارپاي خود و نحوه پردازش سيگنال‌هاي صوتي آنها دست يابيم.

دندان مصنوعي

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۱:۲۶ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)